Stillingsopslag: Vedligeholdelsesleder til Kalundborg Havn

Vil du gerne arbejde på en havn, hvor der er højt tempo og masser af vækst og udviklingsprojekter? Og er du skrap til at planlægge vedligeholdelsen af materiel og faciliteter, så de hele tiden lever op til de høje krav, som havnens brugere stiller til en moderne havn? Så er du måske Kalundborg Havns nye vedligeholdelsesleder.

Kalundborg Havn er på noget af en vækstrejse: Havnen for enden af fjorden har altid været byens nerve, men de senere år har det strategiske fokus ændret sig i takt med samfundsudviklingen, og aktiviteterne omkring Kalundborg Havn er i dag en helt afgørende del af den betydelige udvikling, som præger området. Havnen råder over 5 kilometer kaj, kraner og andet udstyr til godshåndtering og en optimal infrastruktur til hurtig afvikling af skibs­operationerne. Det er havnens mission blandt andet aktivt at bidrage til udviklingen af erhvervslivet i Kalundborg Kommune og hele Sjælland ved at være en vækstdynamo, der giver effektiv adgang til transport til søs til den rigtige pris. Det er derfor én af organisationens primære opgaver til stadighed at skabe, vedligeholde og forny den havne­infrastruktur og de serviceydelser, så man kan leve op til missionen.

I foråret 2023 styrkede havnen sin strategiske ledelse ved at ansætte en operationel chef. Næste step i udviklingen af organisationen er at få ansat en kompetent vedligeholdelsesleder, der skal have det store overblik i forhold til at planlægge vedligeholdelsen af havnens faciliteter og materiel. Han/hun bliver en tæt samarbejds- og sparringspartner med den operationelle chef i alle spørgsmål, der vedrører vedligehold – men til dels også udvikling – af havnen. Som vedligeholdelsesleder får man således ansvaret for, at havnens faciliteter og materiel lever op til de højeste standarder, krav og lovgivningen. Du bliver ansvarlig for vedligeholdelsesafdelingen, hvor der også er ansat en smed, som også refererer til den operationelle chef. På sigt skal afdelingen evt. udvides. Det bliver også dig, der skal drifte den helt nye værkstedsbygning, der er dedikeret til vedligeholdelsesafdelingen, og du skal varetage kontakten med havnens mange eksterne vedligeholdelsesleverandører.

Vi forestiller os, at du kommer med en uddannelsesmæssig baggrund som fx elektriker, industrielektriker, maskinmester, mekaniker eller lignende. Det væsentlige er, at du kan skabe overblik, planlægge og sætte struktur, så det vil styrke dit kandidatur, hvis du har erfaring med planlægning af vedligehold af materiel og/eller faciliteter fra en driftsorganisation. Erfaring med at forhandle og kommunikere med eksterne leverandører og med økonomisk planlægning og ledelse af projekter vil også være en fordel. Som person er du udadvendt og samarbejdsorienteret, og du forstår vigtigheden af, at en organisation af Kalundborg Havns størrelse er afhængig af teamwork for at kunne lykkes. Herudover tænker du forretning og evner godt købmandskab, ligesom du har stærke kommunikative evner.

Lyder stillingen som noget for dig, så læs meget mere i det uddybende notat.

Spørgsmål kan rettes konfidentielt til Mercuri Urval, chefkonsulent Carsten Gløvermose Nielsen, tlf. 3025 9801, carsten.glovermose.nielsen@mercuriurval.com. Du kan også ringe til Operationel chef Max-Peter Matthäi på tlf. 2337 7310.

Ansøgningsfristen er sat til den 5. februar 2024 kl. 10:00. Der planlægges samtaler den 21. og 28. februar 2024. Mellem samtalerne vil der være test og interviews, ligesom Mercuri Urval vil indhente relevante referencer. Ansættelse vil være fra 1. april 2024.

Finder du jobbet interessant, kan du uploade ansøgning og CV hos Mercuri Urval – www.mercuriurval.com (Referencenummer DK-09983).

Scroll to Top