Ny visuel identitet sætter kursen for Kalundborg Havn

Et moderne udtryk med rødder i Kalundborg; en ny visuel identitet og hjemmeside markerer Kalundborg Havns strategiske retning som en grøn, international og digital erhvervshavn.

Kalundborg Havn har lanceret en opdateret visuel identitet med en ny hjemmeside, der alt sammen skal afspejle havnens udvikling som en bæredygtig, internationalt orienteret og professionel erhvervshavn.

Med stærkere visuelle virkemidler, forbedret digital tilgængelighed og et moderne udtryk, ønsker havnen at invitere både kunder, samarbejdspartnere og lokale borgere tættere på den rejse, som virksomheden er i fuld gang med.

”Vi er stolte af at præsentere en ny visuel identitet og hjemmeside. Vi har ønsket et udtryk, der ikke blot signalerer fornyelse, men som også viser vores ambitioner som moderne og ansvarlig erhvervshavn. Identiteten er både en hyldest til vores rødder og en tydelig markør for den bæredygtige og internationale havn, vi er i færd med at realisere,” udtaler havnedirektør Bent Rasmussen.

Et moderne udseende med rødder i historien

Den nye identitet er udviklet med afsæt i Kalundborg Havns strategiske fokus på grøn omstilling, digital professionalisering og fremtidssikret havnedrift. Udtrykket er enkelt, tydeligt og internationalt anvendeligt, men med stærke rødder i Kalundborg.

Et centralt element i den visuelle opdatering er det opdaterede logo, som viderefører havnens lokale forankring symboliseret med Vor Frue Kirkes ikoniske fem tårne, samtidig med at den maritime profil er blevet tydeliggjort med en bølge.

”Havnens logo har været uændret i over 30 år. Med designet ønsker vi at ære havnens historie, samtidig med at vi opdaterer udtrykket i en mere moderne retning. Det afspejler både, hvor vi kommer fra, og hvor vi er på vej hen,” udtaler havnedirektør Bent Rasmussen.

Farvepaletten er ligeledes blevet opdateret, så den står skarpt på både skærm og tryk: Den klassiske dybhavsblå fastholder havnens maritime fundament, mens en ny neongrøn farve markerer havnens bæredygtige kurs. Farven er desuden inspireret af lavvandsområder, hvor nyt liv og forandring opstår: Et symbol på havnens transformation og fremdrift.

”Vi har ønsket en visuel identitet, der matcher Kalundborg Havns profil anno 2025. En havn, der er både moderne og international, men også dybt forankret i lokalsamfundet. Den nye identitet formidler netop den balance,” siger Jesper Wienmann Hansen, bestyrelsesformand i Kalundborg Havn.

Ny hjemmeside med fokus på brugeren

Samtidig med den visuelle opdatering lancerer Kalundborg Havn en ny og tidssvarende hjemmeside. Hjemmesiden er udviklet med fokus på brugervenlighed, enkel navigation og hurtig adgang til information for både professionelle aktører og interesserede borgere.

Med den nye visuelle identitet og digitale platform inviterer Kalundborg Havn omverdenen med på rejsen mod en fremtidssikret og ansvarlig havn, hvor lokal forankring møder global udvikling, og hvor innovation, bæredygtighed og forretningssans går hånd i hånd.

Kalundborg%20Havn%20har%20opdateret%20farvepaletten
Vores nye farvepalet
Femten%20udvalgte%20ikoner%20fra%20Kalundborg%20Havns%20ikonpakke
Udsnit af vores ikoner